در زمانی که کاربران کلمات کلیدی مورد نظر خودشان را در موتور های جستجو مانند گوگل وارد می کنند، اکثر آنان بر روی اولین رتبه موتور های جستجو کلیک می کنند. اگر می خواهید کاربران را از طریق موتور های جستجو به سایت خودتان هدایت کنید.، سایت شما باید در 5 رتبه اول گوگل قرار داشته باشد.
در این بخش چند مفهوم مهم برای موتور های جستجو را برای شما می نویسم، که برای موتور های جستجو ارزش بسیار بالایی دارد.
 
 
 

 

برای خواندن ادامه ی مطلب کلیک کنید

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 31 مرداد 1393برچسب:, | 16:21 | نویسنده : hassan |

همه ما می دانیم که تکنیک های سئو مدام در حال تغییر می باشند و هر ساله تکنیک های جدیدی برای بهینه سازی سایت و طراحی وب سایت معرفی می شود.در طراحی سایت بروز بودن و آگاهی از جدیدترین متدها را نمی توان نادیده گرفت و یک برنامه نویس باید به خوبی با این روش ها آشنا باشد.در مقاله پیش رو قصد داریم تا نکات طراحی سایت در سال 2014 مطرح کنیم.

 

برای خواندن ادامه ی مطلب کلیک کنید

 



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 27 مرداد 1393برچسب:, | 15:11 | نویسنده : hassan |

ممکن است شما نیز گاهی با این مشکل مواجه شده باشید که یکی از درگاه‌های USB کامپیوتر به شکلی ناگهانی از کار بیفتد. این مشکل می‌تواند دلیل نرم‌افزاری داشته باشد. از ویندوز XP به بعد، قابلیتی به ویندوزها اضافه شده است که در آن برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی، گاهی اوقات برخی از درگاه‌های USB از کار میفتند. در این ترفند نحوه‌ی غیر فعال کردن این قابلیت را برای شما بازگو می‌کنیم.

بدین منظور:

کلیدهای ترکیبی Win+R را زده و در کادر Run عبارت control را وارد کرده و Enter بزنید.

 

برای خواندن ادامه ی مطلب کلیک کنید

 



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 22 مرداد 1393برچسب:, | 18:24 | نویسنده : hassan |

فایلهای ضروری و مهم در برخی اوقات به علت اشتباه،ویروسی شدن و.. حذف میشوند و ما برای بازیابی آنها از نرم افزارهای Recovery استفاده میکنیم.

در ادامه روشی برای دسترسی به نسخه های های قبلی یک فایل یا پوشه معرفی میکنیم.

فعال کردن قابلیت Previous Version
در ابتدا شما برای بازیابی نسخه های قبلی یک فایل و پوشه باید قابلیت Previous Version داریوها سیستم خود را فعال کنید زیرا این قابلیت در ویندوز ۷ به طور پیش فرض فقط بر روی درایو C فعال است و شما در ابتدا فقط میتوانید به نسخه های قبلی فایل و پوشه این درایو دسترسی پیدا کنید،برای فعال نمودن قابلیت Previous Version بقیه داریو های سیستم مسیر زیر را دنبال کنید:

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 22 مرداد 1393برچسب:, | 10:37 | نویسنده : hassan |

چنان چه از کاربران ویندوز 7 و یا 8 هستید می‌توانید با ساختن یک usb موسوم به Reset disk به منظور پیشگیری و بازیابی سیستم استفاده کنید.

برای شروع انجام کار لازم است وارد کنترل پنل شوید.
سپس Creat a password Reset disk را از قسمت User accounts انتخاب کنید.
 

 

برای خواندن ادامه ی مطلب کلیک کنید

 



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 17 مرداد 1393برچسب:, | 14:13 | نویسنده : hassan |

هيچ قانون سخت و قاطعي براي بوجود آوردن يك وبلاگ وجود ندارد. با رعايت چند نكته وبلاگ نويسان مي توانند ميزان مقبوليت وبلاگ خود را افزايش دهند. 

 به موضوع اهميت دهيد. 

در يك وبلاگ موضوعات مختلفي مي تواند وجود داشته باشد ولي مطالب موجود در هر شاخه بايد متناسب با يك موضوع مشخص باشد. بازديد كنندگان وبلاگ شما وقتي وارد شاخه مورد علاقه خود مي شوند دوست دارند مطلبي متناسب با موضوع كه مورد پسند آنها قرار گرفته است پيدا كنند پس آنها را نااميد نكنيد. بيشتر خوانندگان وبلاگ علاقه اي به دانستن اينكه مثلاً شما براي صبحانه چه خورده ايد ندارند! اگر چه ممكن است براي آنها ميزان كالري يك صبحانه معمول جالب باشد. يك موضوع براي وبلاگ خود تعيين كنيد و به آن بچسبيد! در اين صورت مي توانيد مطمئن باشيد كه افرادي علاقه مند به موضوع انتخابي وجود دارند كه دوباره به وبلاگ شما سر مي زنند. چون شما همان چيزي را فراهم مي كنيد كه انها مي خواهند.    

 

برای خواندن ادامه ی مطلب کلیک کنید

 

  



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 15 مرداد 1393برچسب:, | 22:11 | نویسنده : hassan |

آلكسا يكي از بزرگترين و معتبر ترين وب سايت هايي است كه رتبه هر وب سايتي در آن، مي تواند نقش مهمي در موفقيت آن داشته باشد كه در اين مقاله به راهكار هاي افزايش رتبه سايت در آلكسا مي پردازيم 

 

برای خواندن ادامه ی مطلب کلیک کنید

 



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 15 مرداد 1393برچسب:, | 16:33 | نویسنده : hassan |

براي كسي كه يك وب سايت اينترنتي را اداره مي كند يكي از كارهاي پر زحمت و وقت گير اطمينان از عملكرد صحيح تمامي لينك هايي است كه كه در وب سايت خود قرار داده است. چون هيچ چيز بدتر از آن نيست كه كاربران شما با بعد از كليك كردن بر روي يك لينك با صفحه معروفي كه حاوي پيغام صفحه مورد نظر يافت نشد يا Page not found مواجه شوند. به اين گونه لينك ها لينك هاي مرده مي گويند.

البته اين لينك ها فقط به لينك هاي خارجي محدود نمي شود. بلكه پيوند هايي كه به صفحات داخلي وب سايت شما اشاره دارند هم ممكن است خراب باشند و شما از آن بي خبر باشيد. بنابراين يكي از كارهايي كه بايد به صورت مداوم و هميشگي به عنوان مدير فني سايت بايد انجام دهيد اطمينان از صحت عملكرد كليه لينك هاي موجود در وب سايت شماست. چه لينك هاي داخلي كه به صفحات داخلي وب سايت شما پيوند مي خورند و چه لينك هاي خارجي كه به صفحاتي در ديگر وب سايت ها پيوند مي خورند.

 

برای خواندن ادامه ی مطلب کلیک کنید

 



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 15 مرداد 1393برچسب:, | 16:25 | نویسنده : hassan |

در این مطلب قصد داریم راجع به شاخه ای از بدافزارها به نام «اسب تروجان» که به اختصار «تروجان» نامیده می شوند صحبت کنیم. تروجان ها بر خلاف ویروس ها، کرم ها و … توانایی تکثیر خود را ندارند. آنها بسیار شبیه نرم افزارهای مفید و کاربردی رفتار می کنند، اما در درون خود کدهای مخفی دارند که باعث دسترسی هکر سازنده تروجان به کامپیوتر هدف (کامپیوتر آلوده شده) و به دست گرفتن کنترل آن می شوند.

 

برای خواندن ادامه ی مطلب کلیک کنید

 



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 6 مرداد 1393برچسب:, | 17:30 | نویسنده : hassan |

برخی فکر می کنند هک شدن فقط مربوط به  بانک ها، موسسات مالی و شرکت های بزرگ است و  نسبت به امنیت شبکه های کوچک و خانگی کمتر توجه می کنند ولی حقیقت این است که این شبکه ها به مراتب آسیب پذیر تر هستند.

هکر ها روش های مختلفی را به خدمت می گیرند تا به سیستم های کامپیوتری و شبکه های کامپیوتری دست یابند. و در این میان متخصصین امنیتی از روش هایی که هکر ها استفاده می کنند کپی برداری می کنند تا شبکه های کامپیوتری را از نظر نفوذ ناپذیری آزمایش کنند حفره های امنیتی را بیابند و نقاط آسیب پزیر آنها را مشخص کنند. آنها پس از اتمام این آزمایشات راهکار هایی برای از بین بردن حفره های امنیتی و جلوگیری از نفوذ هکر ها ارائه می دهند. و در سه دسته این تهدید های امنیتی را طبقه بندی می کنند: خفیف، متوسط و بحرانی و بر اساس این دسته بندی راهکار مناسب ارائه می شود. همیشه هنگام انجام ازمایشات امنیتی شبکه دو جنبه هست که باید از بروز آن جلوگیری شود: اول لو رفتن اطلاعات مالی و از دست رفتن سرمایه آن سازمان است و دوم مشکلات قانونی ناشی از دسترسی هکر ها به شبکه کامپیوتری شماست. عدم توجه به این موارد ممکن است به شکست یک کسب و کار بینجامد، باعث صرر دهی بالا شود، در یک سایت اینترنتی رانکینگ آنرا در موتور های جستجو مورد تهدید قرار دهد. یا به عنوان یک کارمند ممکن است به اخراج، مورد پیگرد قرار گرفتن و گاه زندانی شدن او منجر شود. و در این شرایط به سختی می توانید از نشان تجاری، اعتبار و شهرت خود دفاع کنید.

از دید عملی تست نفوذ به یک سیستم کامپیوتری اطلاعاتی را از میزان آسیب پذیری سیستم و اثرات آن در اختیار ما قرار می دهد  و احتمالا با این داده ها می توان بودجه تعیین کرد تا سیستم حفاظتی متناسب با آن را مورد استفاده قرار داد.

اما برای بیشتر کاربران خانگی می توان کار هایی ساده انجام داد تا از نفوذ هکر ها جلوگیری کرد تا از حمله های احتمالی به شبکه خود جلوگیری کنید.

کمی امنیت را بیشتر کنید

  • نام SSID شبکه خود را عوض کنید و SSID broadcast را غیر فعال نمایید. DHCP Control MAC Address Filtering را غیر فعال نمایید.

  • با استفاده از WEP Encrypt مکانیزم سد حفاظتی دیگر در برابر هکر ها قرار دهید.

  • از WPA استفاد ه کنید با تنظیم کد ۱۰ رقمی از اعداد و حروف می توانید مطمئن شوید سد محکم دیگری در برابر هکر ها قرار داده اید. این کد یک عبارت تصادفی از حروف و اعداد است فقط باید بتوانید آنرا به خاطر بسپارید.

این روش های بسیار ساده ای است که به شما کمک می کند از شبکه کامپیوتری خود حفاظت کنید. ولی به خاطر داشته باشید اگر یک کسب و کار کوچک یا متوسط هم دارید به امنیتی کمی بیش از این نیاز دارید چون اطلاعات با ارزش تری در اختیار شما قرار دارد و باید به همان نسبت سرمایه گذاری بیشتری انجام دهید و از متخصصین امنیت شبکه کمک بگیرید.

 

 منبع: www.yadbegir.com

 نوشته: پائول فلمینگ             ترجمه: علی یزدی مقدم

 



تاريخ : یک شنبه 5 مرداد 1393برچسب:, | 3:21 | نویسنده : hassan |
پایه و اساس یک استراتژی موفق بازاریابی با موتورهای جستجوگر، انتخاب بهترین عبارتهایی است که کاربران وب با جستجوی آنها سایت شما را می یابند. برای انتخاب عبارات مناسب نیز باید تحقیقات و بررسی های لازم انجام شود. شما باید عباراتی را بیابید که مخاطبان بالقوه شما جستجو می کنند نه عباراتی که شما هنگام جستجو از آنها استفاده می کنید (یا دوست دارید از آنها استفاده کنید).
رتبه بالا با عبارت مناسب است که شما باید به آن دست یابید. امکان دارد شما با کلماتی همواره در صدر نتایج جستجو باشید، اما موتورهای جستجو حتی یک بیننده هم روانه سایت شما نکنند! علت چیست ؟ بسیار ساده است: شما واژه هایی را برگزیده اید که جستجو نمی شوند!
کاربران برای یافتن سایت های مورد علاقه خود، عبارت هایی را جستجو می کنند. بعضی از عبارات بسیار جستجو می شوند که به این عبارت ها، عبارت های محبوب گفته می شود. عده ای از عبارت ها هم یا کم جستجو می شوند و یا جستجو نمی شوند که عبارت های دارای محبوبیت کم یا فاقد محبوبیت، خوانده می شوند.
میزان دفعاتی که بعضی از واژه ها در سپتامبر ۲۰۰۴، جستجو شده اند در زیر نشان داده شده است.
 
(میزان محبوبیت):
iran    ۲۷۹۰۲۹
travel    ۵۴۵۵۸۸۴
thailand travel    ۲۷۷۶۲
 
ترفند: اگر رتبه های متوسطی با عبارت های محبوب کسب کنید بهتر از این است که رتبه های بالایی با سایر عبارات داشته باشید.
 
بنابراین انتخاب درست عبارت های کلیدی، یکی از مهم ترین گام ها به هنگام سرمایه گذاری بر ارتقا رتبه های سایت در نتایج جستجو است. چه عباراتی را انتخاب کنید؟
برای انتخاب کلمات مناسب سه فاکتور عمده زیر را باید در نظر بگیرید:
 
• میزان مرتبط بودن آنها با محتوای سایت
• میزان محبوبیت آنها در بین کاربران وب
• میزان رقابتی بودن آنها میان وب سایت های دیگر
 
برای انتخاب واژه های کلیدی باید مانند بینندگان سایت تان فکر کنید: آنها با چه کلماتی سایت شما را می یابند؟
الف ) تمام عباراتی را بنویسید که دوست دارید، بینندگان با جستجوی آنها، سایت شما را بیایند.
ب ) سعی کنید تمام رقبای خود را شناسایی کنید. برای پیدا کردن این رقبا از چه کلماتی استفاده می کنید؟ آن عبارات را هم بنویسید.
ج ) لیست مرحله الف و ب را در هم ادغام کنید و لیست جدیدی را تشکیل دهید.
 
به هنگام تحلیل عبارتهای کلیدی شما به دنبال تمایلات کاربران هستید. بعد از تهیه لیست اولیه عبارتها باید مشخص نمایید که کاربران چه ترکیباتی از کلمات را به کار می برند.
 
• کلمات را به صورت جمع جستجو می کنند یا فرد؟
• عبارتهای مورد استفاده چند کلمه ای اند؟ (دو کلمه ای، سه کلمه ای و …)
• ترتیب جستجوی کلمات چگونه است؟ ( به عنوان مثال “ایران سفر” یا “سفر ایران” )
• مترادف های رایج کلمات کدامند؟
• حالت اختصاری کلمات کدام است؟ (بدون نقطه و با نقطه مانند IRIB و I.R.I.B.)
 
اگر در حال حاضر سایتی دارید، اطلاعات آماری دید و بازدید از آن می تواند بهترین کمک شما در انتخاب کلمات کلیدی باشند. کاربران تاکنون با چه عبارتهایی سایت شما را یافته اند؟ آن عبارتها را هم به لیست کلمات اضافه نمایید. اگر در حال حاضر سایتی ندارید، می توانید از فهرستها و موتورهای جستجوگر عمده کمک بگیرید.
به هنگام جستجو در برخی از موتورهای جستجوگر، ممکن است آنها عبارتهای دیگری را تحت عناوینی مانند “Related Searchs”، “Other Searchs for” و … به شما معرفی می کنند که توسط کاربران دیگر مورد استفاده قرار گرفته اند و شما آنها را تا کنون در لیست خود قرار نداده اید. این عبارتها را هم به لیست کلمات خود اضافه نمایید.
 
یکی از این موتورهای جستجوگر، Askjeeves.com است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره عبارتهای کلیدی ابزار دیگری نیز وجود دارد. به کمک این ابزار شما می توانید سه فاکتور مهم اشاره شده در انتخاب کلمات کلیدی را مورد ارزیابی قرار دهید.
 
Overture Search Term Suggestion Tool
اورچر، یک موتور جستجوگر رتبه بازای پول است که متعلق به یاهو می باشد. این موتور جستجوگر برای کمک به مشتریان خود ابزاری برای پیشنهاد کلمات کلیدی دارد که در آدرس زیر قابل دسترسی است:
 
 
با جستجوی کلماتی که تاکنون تهیه کرده اید در این ابزار می توانید میزان محبوبیت آنها را بیابید. همینطور سایر کلمات مرتبط با عبارت جستجو شده نیز نمایش داده می شود. نمونه ای از آن در شکل زیر نمایش داده شده است: هر چه بیشتر در این ابزار جستجو کنید به تصویر بهتری از رفتار مخاطبان واقعی سایتتان دست خواهید یافت.
 
Google Adwords
گوگل نیز ابزار مفیدی برای پیشنهاد کلمات کلیدی در آدرس زیر دارد:
 
 
گوگل تعداد دفعات جستجوی عبارتها را نشان نمی دهد، اما عبارتهایی که نمایش داده می شوند، حتما به میزان مناسبی توسط کاربران جستجو شده اند. هر دو ابزار فوق برای کمک به مشتریان تجاری گوگل و اورچر طراحی شده اند که البته به طور رایگان ارایه می شوند. برای اینکه این سرویسها همچنان به صورت رایگان ارایه شوند، جستجوهای روزانه خود را در آنها محدود نمایید. عموما شما می توانید با حدود ۱۰ جستجو کلمات کلیدی مناسب سایت خود را بیابید.
 
WordTracker
این ابزار با جمع آوری اطلاعات از چند موتور جستجوگر، به شما کمک می نماید تا کلمات مناسب را تشخیص دهید. هر چند که این سرویس به طور کامل رایگان نمی باشد اما شما هنوز هم می توانید به کمک آن پروسه تحقیق عبارات کلیدی خود را تکمیل نمایید.
 
برخی از موتورهای جستجوگر به بزرگی و کوچکی حروف حساس هستند. به عبارت دیگر جستجوی iran pistachio و Iran Pistachio در آن، نتایج جستجوی متفاوتی به دنبال خواهد داشت. هنگامی که به مرحله نهایی انتخاب کلمات کلیدی رسیدید باید این نکته را برای عبارتهایی که بیشتر به صورت حروف بزرگ جستجو می شوند نیز در نظر بگیرید. هر چه عبارتهای کلیدی طولانی تری را برگزینید شانس کسب رتبه بالاتر و همینطور مراجعه کاربران مخاطب به سایت شما بیشتر می شود. عبارتهای سه، چهار و پنج کلمه ای عموما منجر به نتایج جستجوی دقیقتری در نتایج جستجو می شوند.
 
حال که لیست اولیه آماده شده است از ابزار وب، فهرستها و موتورهای جستجوگر نیز کمک می گیریم تا انتخاب عبارتهای کلیدی سایت نهایی شود. بعد از انتخاب نهایی کلمات کلیدی حتما متوجه خواهید شده که لیست نهایی با لیست اولین عبارات مد نظر شما تفاوتهایی دارد که قبلا به آنها فکر نکرده بودید و این موضوع به خوبی گویای این نکته ظریف است که همیشه بخشی از حقیقت نزد دیگران است! میزان رقابتی بودن کلمات تا این مرحله کلمات محبوب و مرتبط تهیه شده است.
حال باید میزان رقابتی بودن آنها بررسی شود. برای این کار هریک از عبارات لیست تهیه شده را به ترتیب در گوگل، جستجو کنید. تقریبا همه موتورهای جستجوگر تعداد صفحاتی را که در پاسخ به جستجوی کاربران یافته اند، نشان می دهند. عدد نمایش داده شده در واقع تعداد رقبا برای آن عبارت جستجو شده را نشان می دهد. همانطور که ملاحظه می کنید با جستجوی عبارت تک کلمه ای iran، گوگل به ما می گوید که ۶۶۳ هزار صفحه درباره آن در پایگاه داده اش دارد. ۶۶۳ هزار صفحه که با هم برای رسیدن به رتبه های بالاتر رقابت می کنند. (آمار مربوط به اوایل ۲۰۰۵ می باشد.)
 
شما نیز تمام عبارت های لیست کلمات را جستجو کنید و تعداد رقبای خود را برای هر یک از آنها یادداشت کنید.
 
ترفند: اصولا هر چه کلمه ای محبوت تر باشد و رقبای کمتری نیز داشته باشد، بهتر است.
 
برای انتخاب کلمات کلیدی نکات زیر را هم مد نظر داشته باشید:
 
۱- عبارت های کلیدی شما یک کلمه ای نباشند. امروز کمتر عبارات یک کلمه ای جستجو می گردند و کاربران دریافته اند که به کمک عبارات دو، سه، چهار و حتی پنج کلمه ای بهتر می توانند منظور خود را بیان کنند و شرایط جستجو را به موضوع خاصی محدود نمایند. با انتخاب عبارت های دو و سه کلمه ای شما بخش خاصی از بازار را مورد هدف قرار می دهید : بازار کوچکتر، رقبای کمتر و از همه مهمتر، خریداران مشخص تر و علاقه مندتر.
 
۲- از کلمات بسیار رایج استفاده نکنید. به این گونه کلمات بسیار رایج و پرکاربرد، Stop Word یا بنجل می گویند. کلماتی که تقریبا در هر صفحه ای از وب از آنها استفاده شده است. مواردی نظیر is, the , and , www, home page ,be ,with و… موتورهای جستجوگر از این کلمات صرف نظر می کنند. کاربرد این کلمات چگالی کلمات کلیدی موجود در متن را پایین می آورد و ضمن آن که قابل جستجو هم نیستند.
 
نتیجه گیری: انتخاب کلمات کلیدی بخش مهم هر فعالیت بازاریابی با موتورهای جستجوگر است. انتخاب کلمات درست نقش مهمی در موفقیت اجرای استراتژطهای شما دارد و انتخاب آنها نیز به انجام بررسی های کافی نیاز دارد.
 
 
منبع: www.irandevelopers.com


تاريخ : یک شنبه 5 مرداد 1393برچسب:, | 2:56 | نویسنده : hassan |

اجازه ندهید اطلاعات خصوصی شما لو رود

این ابزار رایج یاهو مسنجر که برای چت بکار می رود می تواند ناگهان تبدیل به نرم افزاری بسیار خطرناک شود و کاربران تازه کار قربانی کاربران نابکار شوند. و اخیرا گزارش های زیادی منتشر شده است بدین مضمون که کامپیوتر افراد از طریق چت آلوده شده و اطلاعات شخصی و خصوصی آنها لو رفته است. و بدتر از آن این است که بعضی از این تازه کار ها اجازه می دهند نرم افزار های مخرب در کامپیوتر شان  دانلود و نصب شوند آنها خود را با دستان خود دچار مشکل کرده اند.

به همین دلیل تصمیم گرفتم نکات پایه برای چت یاهو با ایمنی بیشتر را  یادآوری نمایم.

کاربران خطرناک را نادیده بگیرید

نادیده گرفتن یا به اصطلاح Ignore کردن کاربران یکی از ساده ترین روش ها برای جلوگیری از مزاحمت های رایج در چت است. قبل از هر چیز باید بگویم اگر افرادی که در لیست دوستان شما نیستند مرتب مزاحم شما شوند یاهو مسنجر می تواند نرم افزاری مزاحم و بسیار خسته کننده باشد. به همین دلیل بهترین راه این است که افراد ناشناس را بدون معطلی نادیده بگیرید چون اگر این کار را نکنید ممکن است یکی از قربانیان افراد خرابکار باشید. اگر این افراد را نادیده بگیرید بسته هایی که برای شما می فرستند هم نادیده گرفته می شوند و شما در برابر آنها محافظت می شوید. حتی اگر بخواهید کل افرادی را که در لیست دوستان شما قرار ندارند نادیده بگیرید می توانید این کار را به سادگی به کمک توابعی که در یاهو مسنجر تعبیه شده است انجام دهید.

فایل ها نا خواسته را رد کنید

بعضی افراد بد اندیش می خواهند شما را وادار کنند تا فایل هایی را دانلود کنید تا به این طریق کنترل کامپیوتر شما را به دست گیرند و در نهایت یا به کامپیوتر شما صدمه می زنند یا فایل ها و اطلاعات خصوصی شما را به سرقت می برند. بنابراین فقط فایل هایی را قبول کنید که مطمئن شوید هم پاک هستند و هم توسط افراد مطمئن و شناخته شده فرستاده شده اند. به عنوان مثال وقتی که یک هکر فایلی را به کامپیوتر شما خواهد فرستاد که خود به خود نصب و اجرا می شود و از طریق آن می تواند کنترل کامل کامپیوتر را تا زمانی که آنرا خاموش کنید به دست گیرد.

از دادن رمز عبور و نام کاربری چت خود به دیگران خود داری نمایید

اخیرا شنیده ام که افرادی با ساختن نام های کاربری گمراه کننده خود را به عنوان کارمندان یاهو جا زده و از شما می خواهند رمز عبور خود را در اختیار آنها بگذارید. لطفا به خاطر داشته باشید که یاهو هیچگاه از شما نمی خواهد اطلاعات خصوصی مانند رمز عبور را در اختیارش قرار دهید. این نام کاربری می تواند به این شکل باشد: Yahoo_Admin01 و مانند آن. اگر به چنین نام کاربری برخورد کردید که از شما اطلاعات خصوصی یا رمز عبور درخواست کرد بلافاصله آنرا نادیده بگیرید یا اصطلاحاً آنرا Ignore کنید.

با هر کسی وارد کنفرانس نشوید

مراقب باشید این یکی از روش ها مرسوم هک کردن است وقتی با کسی وارد کنفرانس می شود گویی درهای کامپیوتر خود را به روی او باز کرده اید و اگر وی یک هکر باشد یا فردی باشد که ابزار های هک را در اختیار دارد می تواند به راحتی به کامپیوتر شما دسترسی داشته باشد. بنابراین فقط با دوستانی که به آنها اعتماد کامل داردید به این روش چت کنید. چون ممکن است قربانی فردی نابکار باشید.

 

  منبع:www.yadbegir.com

  نویسنده:علی یزدی مقدم

  



تاريخ : یک شنبه 5 مرداد 1393برچسب:, | 2:3 | نویسنده : hassan |

ویندوز هفت تعداد زیادی میانبر های صفحه کلید معرفی کرده است که برای کسانیکه که زیاد با کامپیوتر سر و کار دارند و می خواهند سریع تر کار های خود را انجام دهند می تواند بسیار مفید باشد از طرفی تعداد زیاد این میانبر ها هم خود مشکل ساز شده است و پیدا کردن میانبر های مفید کمی سخت شده است. به همین منظور لیستی از مهمترین آنها را در اختیار خوانندگان عزیز قرار می دهیم.

 

میانبر های راهبردی ویندوز

  1. [Win+M] – همه پنجره های باز را مخفی می کند

  2. [Win+Shift+M] –همه پنجره های مخفی را باز می کند

  3. [Win+D] :- نمایش دسکتاپ

  4. [Windows+Up] – پنجره را به بزرگترین اندازه نمایش می دهد

  5. [Windows+Down] – پنجره را مخفی می کند /دوباره نمایش می دهد

  6. [Windows+Left] – پنجره را به سمت چپ هدایت می کند

  7. [Windows+Right] – پنجره را به سمت راست هدایت می کند

  8. [Windows+Shift Up] – پنجره را از طول به میزان حداکثر باز می کند

  9. [Windows+Shift Down] – طول پنجره را به اندازه قبلی باز می گرداند

  10. [Windows+Shift Left] – پنجره را به مانیتور سمت چپ هدایت می کند

  11. [Windows+Shift Right] – پنجره را به مانیتور سمت راست هدایت می کند

  12. [Win+Spacebar] – یک لحظه دسکتاپ را نمایش می دهد

  13. [Win+Home] – همه پنجره ها را مخفی می کند دوباره در بزرگ می کند

  14. [Alt+F4] - پنجره فعال را می بندد

  15. [Alt+Tab] - می توانید با این میانبر بین پنجره ها و برنامه های فعال ویندوز جابجا شوید

  16. [Alt+Esc] – بین همه پنجره های فعال می چرخد

  17. [Win+Tab]- چرخش سه بعدی

 

 میانبر های مربوط بهTaskbar

  1. [Win+Any number (1, 2, 3, .., 0)] – با توجه به شماره برنامه موجود در Taskbar را اجرا می کند

  2. [Ctrl+کلیک روی یکی از آیتم های Taskbar  ] – می توانید از بین آنها برنامه مورد نظر خود را باز کنید

  3. [Shift+کلیک روی یکی از آیتم های Taskbar] -پنجره جدیدی از برنامه مورد نظر را باز می کند.

  4. [Ctrl+Shift+کلیک روی یکی از آیتم های Taskbar] – پنجره جدیدی را به عنوان کاربر اصلی باز می کند

  5. [Shift+کلیک سمت راست روی ایکون] – منوی معروف restore minimize ,.. را باز می کند

  6. [Win+T] – بین برنامه های موجود در Taskbar  می چرخد

  7. [Win+Shift+T] – معکوس عمل بالا را انجام می دهد

  8. [Win+R] - پنجره RUN را باز می کند

 

عمومی

  1. [Win+P] – نامیش وضعیت حالت ارائه سمینار و انتخاب های بیشتر برای آن

  2. [Win+G] – نمایش ابزار های (gadgets) دسکتاپ

  3. [Win+L] – قفل کردن کامپیوتر

  4. [Win+X] - مرکز حمل و نقل

  5. [Win++] - بزرگنمایی

  6. [Win+-] – کوچکنمایی

  7. [Win+=] – درشتنمایی

 

میانبر های مربوط به Windows Explorer

  1. [Alt+P] - نمایش و مخفی کردن حالت شیشه ای

  2. [Alt+Up] - در صفحات یک پله بالاتر می رود

  3. [Alt+Left/Right] - جلو و عقب رفتن در صفحات

 

  منبع:www.yadbegir.com            

  نویسنده:علی یزدی مقدم

 



تاريخ : یک شنبه 5 مرداد 1393برچسب:, | 1:40 | نویسنده : hassan |

بعضی اوقات می خواهیم برای محکم کاری اطلاعات مهم و ضروری را روی یک هارد دیگر هم ذخیره کنیم یا این که از اطلاعاتی که روی یک هارد دیگر است خوشمان می آید و می خواهیم آن ها را داشته باشیم ولی با CD یا DVD و یا فلش و چیزهای دیگر به خاطر حجم محدودی که دارد نمی شود.

به همین علت مجبوریم هارد به هارد کنیم. اگر می خواهید این کار را به درستی انجام دهید باید خیلی حواستان را جمع کنید و دقت داشته باشید. کامپیوترها معمولا یک هارد دیسک دارند.

اول برای پارتیشن های موجود در هارد دیسکتان اسم مخصوص بگذارید. برای انجام این کار My Computer را باز کنید و روی پارتیشن کلیک راست کنید.

گزینه ی Properties را انتخاب کنید. حالا در پنجره ای که باز شد، نام پارتیشن را عوض کنید.

حالا با همین روش اسم همه ی پارتیشن ها را عوض کنید و آن ها را به یاد داشته باشید.

حالا کامپیوترتان را خاموش کنید. هارد دیسکی را که می خواهید اطلاعات را از آن کپی کنید بردارید. آن را به دقت بررسی کنید. هارد دیسک ها معمولا با یک کابل به مادربرد وصل می شوند. در کنار محل اتصال کابل به هارد دیسک محلی برای وصل کردن فیش برق یا همان Power قرار دارد.

شما باید نگاه کنید که ببینید جامپرها هستند یا نه. معمولا روی بدنه ی هارد دیسک ها چگونگی قرارگیری جامپرها را توضیح داده است.

جامپر چیست ؟

جامپرها یک قطعه ی ریز هستند که به وسیله ی آن ها می توانیم تنظیمات یک قطعه ی سخت افزاری را به صورت فیزیکی عوض کنیم.

در جدولی که روی بدنه ی هارد دیسک ها وجود دارد دنبال حالت Slave بگردید. شما باید جامپر هارد دیسک دوم را با توجه به توضیحات جدول روی بدنه ی هارد دیسک در حالت Slave قرار دهید. حالا وقتی کامپیوتر خاموش است در کیس را باز کنید. در کیس هارد دیسک را پیدا کنید. هارد دیسک با کابلی به مادربردتان وصل است. این کابل معمولا دارای 2 جای اتصال است. ممکن است هم به هارد دیسکتان و هم به CD-Rom تان وصل باشد. شما می توانید به همین روش کابل هارد دیسک دوم را به مادربردتان وصل کنید. برای این کار می توانید جای اتصال دوم را از CD-Rom جدا کنید و به هارد دیسک دوم وصل کنید. حالا شما 2 تا هارد دیسک را با یک کابل به مادربردتان وصل کنید.

هارد دیسک کامپیوتر شما به عنوان میزبان و هارد دیسک دوم به عنوان مهمان است. حالا باید برقی را که هارد دیسک دوم نیاز دارد تأمین کنید برای این امر به نوع فیش برقی که به هارد دیسک متصل است دقت کنید. احتمالا یکی از این نوع فیش های مثل آن در کامپیوترتان هست که به هیچ جایی و هیچ چیزی وصل نشده است. این کابل ها همگی به سیستم اصلی برق کامپیوتر وصل شده اند. یکی از این فیش های آزاد را به هارد دیسک مهمان وصل کنید. حالا کامپیوترتان را روشن کنید.

به محض این که روشن شد کلید Delete را فشار دهید تا وارد تنظیمات مادربرد شوید. این منو برای هر نوع مادربردی فرق می کند اما در این منو تنظیمات مربوط به هارد دیسک وجود دارد. به منوی standard Cmos Features بروید. معمولا تنظیماتی در مادربرد های جدید به صورت پیش فرض وجود دارد که هارد دیسک ها را در حالت اتوماتیک شناسایی می کند. اگر به این صورت هارد دیسک را نشناخت شما تنظیم این قسمت را در حالت auto بگذارید تا مادربردتان به صورت خودکار هارد دیسک را شناسایی کند. حالا از منو بیرون بیایید و گزینه ی Save an Exit را بزنید.


اگر تمام مراحل را به درستی انجام داده باشید کامپیوترتان مثل حالت اولش کار می کند. ویندوز بالا می آید. اما وقتی My Computer را باز کنید متوجه می شوید که پارتیشن های جدید اضافه شده است که همان پارتیشن های هارد دیسک مهمان است. حالا اطلاعاتی را که لازم دارید در بین دو هارد دیسک کپی کنید. این کپی هم دقیقا مثل زمانی است که در هارد دیسک خودتان اطلاعات را از جایی در جای دیگر کپی می کنید. بعد از این که کارتان تمام شد، کامپیوترتان را خاموش کنید و همه چیز را به حالت اولش برگردانید. هارد دیسک مهمان را جدا کنید و کابل برق و کابل مادربرد را به حالت اول برگردانید. جامپر را دوباره به حالت اول روی مادربرد قرار دهید. این حالت روی بدنه ی هارد دیسک با عنوان Master مشخص شده است. بعد از این که همه چیز ( کابل ها و جامپر ) را به حالت اولیه برگرداندید در کیس را ببندید.  

منبع:  www.amoozesh-computer.ir  

 



تاريخ : چهار شنبه 1 مرداد 1393برچسب:, | 17:2 | نویسنده : hassan |

PDF چیست؟

PDF فرمتی است که برای کتاب های الکترونیکی استفاده می شود و نسبت به فرمت های دیگر مثل Doc برتری دارد چون وقتی از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر انتقال می یابد نظم نوشته های آن به هم نمی ریزد.
به هر حال، در بسیاری از مواقع کسانی که فایلی را می گیرند ترجیح می دهند که فایل را به صورت PDF بگیرند، چون ممکن است در کامپیوتری که می خواهند از آن فایل استفاده کنند نرم افزار سازنده ی فایل وجود نداشته باشد.

 چگونه PDF بخوانیم؟

برای این که بتوانیم یک فایل PDF را بخوانیم باید از نرم افزار Adobe Acrobat Reader استفاده کنیم. این نرم افزار را می توانیم از سایت www.Adobe.com/acrobat به راحتی download کنیم.
برای download کردن یک فایل PDF به جای آن که روی لینک آن کلیک کنیم، بهتر است ابتدا کلیک راست کنیم و بعد Save target as را انتخاب کنیم تا فایل بر روی کامپیوترمان ذخیره شود تا به راحتی بتوانیم آن فایل را باز کنیم و اطلاعات درونی اش را ببینیم.

چگونه فایل PDF بسازیم؟

چند راه برای ساختن فایل PDF داریم. هر فایلی که بتوانیم چاپ کنیم را می توان به PDF تبدیل کرد. بنابراین می توانیم فایل های مختلف را به PDF تبدیل کنیم تا دیگران برای دیدن فایل های ما نیازی نداشته باشند که نرم افزارهای مختلف را نصب کنند. یکی از راه های ساختن PDF استفاده از نرم افزار  Adobe Acrobat است. توجه کنید که این نرم افزار با Adobe Acrobat Reader تفاوت دارد. Reader فقط می تواند فایل PDF را بخواند ولی Adobe Acrobat که بعضی اوقات Adobe Acrobat Writer هم نامیده می شود، هم می تواند فایل های PDF را بخواند، هم می تواند ویرایش کند و هم فایل های PDF ایجاد کند.

اگر فایل های PDF را با نرم افزار Adobe Acrobat باز کنیم می توانیم آن ها را تغییر بدهیم. برای ساختن فایل PDF و تبدیل فایل های دیگر به PDF از Adobe Distiller که به همراه Adobe Acrobat نصب می شود هم می توانیم استفاده کنیم.
البته نرم افزار Adobe Distiller بدون Adobe Acrobat هم نصب می شود و می توانیم فقط از آن استفاده کنیم در این صورت برای خواندن فایل های PDF باید Adobe Acrobat Reader را هم نصب کنیم.

اگر نرم افزار Adobe Distiller را نصب کنیم چاپگری با همین نام بر روی کامپیوتر نصب می شود که هر فایلی را که می خواهیم به PDF تبدیل کنیم باید اول با نرم افزار مربوط به خودش باز کنیم و بعد فایل را چاپ کنیم. چاپگر Adobe Distiller را به جای چاپگر پیش فرض خودمان انتخاب کنیم تا مسیر ذخیره ی فایل را از ما بپرسد و فایل PDF ذخیره شود. این روش اگرچه بسیار راحت و ساده است ولی بعضی از وقت ها با مشکل مواجه می شود و ممکن است فایل PDF مان درست کار نکند. مثلا بعضی وقت ها این روش نمی تواند با فونتی که ما توی فایلمان استفاده کردیم کار کند و پیغام Error می دهد.


راه دیگر استفاده از نرم افزار PDF995 است. این نرم افزار را می توانیم از سایت www.pdf995.com دانلود کنیم. حجم این نرم افزار بسیار کم است و وقتی روی سیستم مان نصب می شود یک چاپگر با همین نام بر روی ویندوزمان نصب می شود که می توانیم با انتخاب این چاپگر به عنوان چاپگر پیش فرض در هنگام چاپ، فایل PDF بسازیم.

راه مطمئن تر برای ساخت فایل PDF استفاده از چاپگر Postscript است که دردسر بیشتری دارد. برای نصب چنین چاپگری در Control Panel، Printers را باز می کنیم بر روی Add Printer دو بار کلیک می کنیم و در مرحله ی بعد Local Printer را انتخاب می کنیم در قسمت Select the Printer Port از بین فهرست نمایش داده شده، آخرین گزینه یعنی File: Print to file را انتخاب می کنیم. در مرحله ی بعد یک چاپگر Postscript را به عنوان چاپگر انتخاب می کنیم. اگر می خواهیم این چاپگر پیش فرض باشد Yes و اگر نه No را انتخاب می کنیم و Next را می زنیم تا نصب ما کامل شود.
حالا برای ساختن PDF باید در نرم افزار مورد نظرمان فایل را با استفاده از چاپگر که نصب کردیم چاپ کنیم، اول باید مسیر و نام فایل دخیره شده را مشخص کنیم تا یک فایل PRN بر روی هارد کامپیوترمان ذخیره شود و  بعد این فایل را با نرم افزار Acrobat Distiller باز می کنیم و سپس با استفاده از Drag کردن، فایل PRN را بر روی نرم افزار قرار دهیم.
Distiller، یک فایل PDF در کنار فایل PRN ما می سازد که می توانیم آن را باز کنیم و ببینیم. سایت هایی هم مثل www.pdfconverter.com وجود دارند که به صورت online بعضی از فایل هایمان مثل Word و html را به PDF تبدیل می کنند. البته این سایت ها معمولا با فایل های فارسی سازگار نیستند. در آخر بعضی از نرم افزار ها امکانات خاصی را برای ساختن فایل های PDF دارند که در قسمت Save As و یا Export آن ها می توانیم فایل PDF بسازیم.

منبع:  www.amoozesh-computer.ir  

 



تاريخ : چهار شنبه 1 مرداد 1393برچسب:, | 16:58 | نویسنده : hassan |

در صورتی که با مرورگر فایرفاکس زیاد سروکار دارید،‌ حتماً‌ به این مشکل برخورده‌اید که هنگامی که قصد دارید تا آدرس سایتی را در نوار آدرس مرورگر وارد کنید به این دلیل که از قبل زبان کیبورد ویندوز بر روی فارسی قرار گرفته است،‌ آدرس سایت اشتباهاً به زبان فارسی تایپ می‌شود و ناچارید عبارت اشتباه را پاک نموده، زبان کیبورد را به انگلیسی تغیر دهید و مجدد آدرس صحیح را وارد کنید.
این مشکل چه برای کاربران حرفه ای که تند تایپ می‌کنند و چه برای کاربران مبتدی که به هنگام تایپ به صفحه کلید نگاه می‌کنند پیش می‌آید. در این ترفند قصد داریم به معرفی راهی بپردازیم که دیگر نگرانی از این بابت نداشته باشید، به طوری که هر آنچه از این پس در نوار آدرس فایرفاکس وارد می‌کنید،‌ به طور اتوماتیک انگلیسی تایپ شود.

بدین منظور:
تنها نیازمند یک افزونه به نام Input Language Assistant هستیم. با نصب این افزونه بر روی مرورگر فایرفاکس، در صورتی که زبان کیبورد بر روی فارسی (یا هر زبانی به غیر انگلیسی) قرار گرفته باشد،‌ به طور اتوماتیک زبان به انگلیسی تغییر پیدا می‌کند و اشتباهی رخ نمی‌دهد.

برای نصب این افزونه به لینک زیر بروید:
http://addons.mozilla.org/af/firefox/addon/48578

سپس با انتخاب Add to Firefox و سپس کلیک بر روی دکمه Install،‌ افزونه را نصب کنید. پس از نصب افزونه نیاز است که یک بار فایرفاکس را ببندید و آن را از نو باز کنید.
تنها دقت کنید اگر یک تب باز کنید و همان زمان زبان کیبورد را بر روی فارسی قرار دهید و در نوار آدرس تایپ کنید،‌ زبان همچنان فارسی خواهد بود. اما اگر ابتدا زبان را به فارسی تغییر دهید و سپس یک تب جدید باز کنید و در نوار آدرس تایپ کنید متوجه کارکرد افزونه خواهید شد.


چند کلید میانبر:
/ : جستجوی سریع را باز می کند.
Ctrl+Shift+T : آخرین برگه بسته شده را باز می کند.

برای افزایش سرعت فایرفاکس داده ها را فشرده کنید:

toonel.net را از آدرس http://www.toonel.net دریافت کنید و آنرا نصب کنید. برنامه جاوای هوشمندی که نصب می کنید همه ترافیک شما را از مسیر سرورهای خود re-route می کند و با فشرده سازی محتوی صفحات وب و کاهش کیفیت تصاویر حجم داده های دریافتی شما را کاهش می دهد. این سرویس بخصوص برای استفاده کنندگان از ADSL حجمی بسیار مفید است.

فعال سازی pipelining

ابتدا یک درخواست به سرور مورد نظر شما فرستاده می شود و سپس مرورگر شما تا پاسخ سرور را دریافت کند منتظر می ماند و سپس ادامه می دهد اگر خوب دقت کنید و به گزارش اتفاقاتی که در زیر مرورگرتان درج می شود دقت کنید حتما متوجه این موضوع شده اید. pipelining شیوه ای است که به شما این امکان را میدهد که درخواست های همزمان و چندگانه ای را ارسال بفرمایید.

برای فعال کردن این تکنیک:

- ابتدا به صفحه تنظیمات فایرفاکس بروید (عبارت about:config را در محل آدرس مرورگر تایپ کنید و اینتر را فشار دهید) توجه داشته باشید اگر بار اول باشد که به این صفحه می روید و اگر علامت مربوطه را حذف نکرده باشید فایرفاکس از شما قولی مبنی بر پذیرش مسوولیت خرابکاری خواهد گرفت.
- network.http.pipelining و network.http.proxy.pipelining رابیابید بر روی هرکدام دو بار کلیک کنید و مقادیرشان را بر روی TRUE تنظیم کنید.
- network.http.pipelining.maxrequests را بیابید و مقدار آن را برابر با ۸ قرار دهید.
نکات ذکر شده می تواند باعث افزایش سرعت شما در رسیدن به اهدافتان شود.

منبع:  www.amoozesh-computer.ir  

 



تاريخ : چهار شنبه 1 مرداد 1393برچسب:, | 16:55 | نویسنده : hassan |

وقتی که می خواهید یک وب سایت را راه اندازی کنید، نباید از هیچ چیزی در آن کم بگذارید. اما اکثر اوقات خیلی کم به آن چیزی که نباید در وب سایت باشد، توجه می شود. این مسأله می تواند بر عملکرد سایت تأثیر منفی داشته باشد، چون یک برنامه ریزی ضعیف و نادرست ممکن است باعث از دست دادن شغل، مسائل امنیتی، ترافیک کم و مشکلات دیگر شود که البته این مشکلات قابل پیشگیری هستند.

 1- گذاشتن عکس خود در صفحه ی اصلی

ممکن است عکس شما نوعی خوشامدگویی به بازدیدکنندگان سایتتان باشد، اما کارشناسان معتقدند که این عکس، بازدید از سایتتان را کم می کند. یکی از کارشناسان موفقیت و عملکرد معتقد است که: دیدن عکس شما در سایت، مانند ملاقات یک شخص جدید است، و به جای پرداختن به مسائل بازدیدکنندگان، مثل این است که به آن ها بگویید: " من چقدر در عکس، عالی هستم." وب سایتتان باید به طور کامل برای بازدیدکنندگان باشد نه برای شما. قبل از هر چیزی شما باید آن ها را به سایت علاقمند کنید.

2- قطعات دیداری و شنیداری را خیلی زیاد پخش نکنید.

هر قطعه ی دیداری و شنیداری را شامل می شود. از یک طرف تصاویر متحرک در صفحه ی اصلی سایتتان وجود دارد و از طرف دیگر هر نوع عکس، از عکس کاربران گرفته تا عکس هایی از طبیعت و یا چیزهای دیگر، که اولین عکس یک بهره گیری بی فایده از فنآوری جدید است و دومین عکس ها، گمراه شدن از مسیر فعالیت های حرفه ای است. هم چنین، اگر موسیقی پر سر و صدا را در سایت بگذارید که بارگذاری آن ها زمان زیادی می برد، بازدیدکنندگان سایت شما را فراری می دهد.

3- وجود گزینه های گیج کننده ی فراوان

درسته که شما دوست دارید که صفحه ها و مطالب زیاد و گوناگونی را به بازدیدکنندگان سایتتان نشان دهید، اما ساختار کلی سایت باید ساده باشد، تا کسی را گیج نکند. یک کارشناس می گوید: " سعی کنید فهرست انتخابی ای را تنظیم کنید که بین 5 تا 9 مطلب در آن باشد، چون افراد در هر بار فقط در این حدود مطلب را می توانند به خاطر بسپارند. پس این حد را رعایت کنید، چون بیشتر از آن باعث گیج شدن کاربر می شود و سایتتان را ترک می کنند."

4- اطلاعاتی که ممکن است به حریم شخصی افراد و مسائل امنیتی صدمه بزند.

البته این مسئله به ماهیت سایت شما هم بستگی دارد. پس باید مطالب سایتتان را خوب بررسی کنید، تا چنین اطلاعاتی و مطالبی که ممکن است مورد علاقه ی هکرها باشد در سایتتان وجود نداشته باشد. از گذاشتن عکس ها، آدرس های ایمیل و مسائل شخصی کارکنان در وب سایت حتما خودداری کنید. چگونگی طراحی ساختار URL نوع سرور یا پشتیبان شما را برای افراد مشخص می کند. این چیزهایی است که هکرها به آن ها علاقمندند و نباید بدانند. حتی اگر خواستید کاربران را به خرید جذب کنید فقط باید نکاتی را بگویید که باعث جذب آن ها می شود نه نکاتی که اطلاعات شرکت را به خارج منتقل کند. حتما یک کارشناس وب یا یک وکیل داشته باشید، تا نکاتی که امکان سوء استفاده از آن ها در سایت وجود دارد را بررسی کند و حتما یک کارشناس امور امنیتی هم برای سایت خود داشته باشید تا مسائل امنیتی سایت را بررسی کند.

5- اطلاعاتی را در وب سایت نگذارید که به نفع رقبای شما باشد.

کسی که مسئول بخش برنامه ریزی وب سایت است، همیشه باید مانند یک دزد فکر کند، در این صورت برنامه های اطلاعاتی را طوری طراحی می کند که مورد علاقه ی رقیبان نباشد. بعضی از اطلاعات ممکن است بی ضرر باشند، ولی وقتی با یکدیگر ترکیب می شوند می توانند مطالب زیادی را درباره ی فعالیت های شغلی، شرکای استراتژیک، مشتری ها و یا حتی ساختار درونی وب سایتتان بدهند. در این جا هم یک کارشناس خوب کمک بزرگی به شما می کند.

6- سخنان نامفهوم و کلمات فنی پیچیده

بیشتر وب سایت ها می خواهند کاربران خود را از چگونگی فعالیت سایت و چگونگی ارائه ی خدمات و تولیدات خود آشنا کنند. پس همیشه سعی کنید زبان ها و کلماتی را که کاربران نمی توانند درک کنند استفاده نکنید. از بیانی ساده و رسا استفاده کنید. بیشتر سایت ها از کلمات پیچیده استفاده می کنند و زیاده گویی در اینترنت خیلی معمول است. در صورتی که تنها مسئله ای که در دوام سایتتان موثر است صداقت، کیفیت محصولات و درستکاری فعالیت های شماست.

7- مطالبی که شغل شما را بهتر از آن چیزی که هست نشان می دهد.

حتما شما می خواهید محصولاتتان را در وب سایت بفروشید ولی بازاریابی که بیشتر از آگاهی دادن به مردم و جذب مردم، به لاف زدن می پردازد فقط بازدیدکنندگان را فراری می دهد. وب سایت خود را با تبلیغات پر نکنید بلکه آن را طوری طراحی کنید که انگار یک مکالمه بین شما و بازدیدکنندگان است.

8- مکان های گفتگوی بدون نظارت

اگر دوست دارید یک مکان گفتگو ایجاد کنید، کسی را به عنوان ناظر قرار دهید تا از هرزنامه ها، درخواست های غیر عرف، از بین بردن حریم های امنیتی و بقیه ی دردسر ها جلوگیری کند.

9- لینک های به درد نخور و مطالب قدیمی

اگر می خواهید بازدیدکنندگان سایتتان را گمراه نکنید از اطلاعات نامربوط و قدیمی و به درد نخور استفاده نکنید. پس همیشه سایتتان را بررسی کنید و لینک های تغییر یافته و از رده خارج و لینک هایی که ممکن است افراد را به صفحات غلط راهنمایی کند را شناسایی کنید.                                                  

 

منبع:  www.amoozesh-computer.ir           

 



تاريخ : چهار شنبه 1 مرداد 1393برچسب:, | 16:29 | نویسنده : hassan |
امکانات وب